Black Hood (1991-1992) 12 delen en 1 annual
uitgegeven door DC
Schrijver: Mark Wheatly
Tekenaars: Rich Burchett, Tim Sale, Peter Snejbjerg

In juli 1991 lanceerde DC een nieuw universum (Impact), gebaseerd op figuren die vroeger series bij de uitgeverij Red Circle hadden gehad. Toegegeven, de meeste van deze 'nieuwe' DC lijn waren niet zo bijzonder (hoewel meestal toch leuk om te lezen), maar één serie stak er duidelijk bovenuit: Black Hood.

Deze serie gaat over een (beuls)kap die de drager bepaalde krachten geeft. Niet zozeer een persoon speelt de hofdrol als wel de kap zelf, wat al blijkt uit het eerste deel, waarin de drager van de kap doodgeschoten wordt. Daarna komt de kap bij een tiener terecht die steeds meer onder de invloed van de kap komt. Wheatly laat ons duidelijk de problemen van deze tiener zien die te maken krijgt met krachten waar hij eigenlijk de verantwoording niet wil dragen. Een rode draad door de hele serie heen is de geschiedenis van de kap, want het blijk dat de kap al uit de tijd van het jaar 1400 stamt.

De bedoeling was om de hele geschiedenis van de Black Hood veel verder uit te werken. De Black Hood serie stierf echter samen met de rest van het Impact universum een zachte dood en daarom is het einde dan ook wat vreemd. Wie echt wil weten hoe het uiteindelijk met de Black Hood is afgelopen zal ook de limited serie Crucible moeten lezen, want in deze serie worden alle eindjes netjes aan elkaar geknoopt. Een degelijk geschreven serie met een goed idee erachter en tekenwerk dat qua stijl erg goed bij het verhaal past (vooral #10 en #11 zijn om te smullen). Try it, you'll like it!!!