Comet Man (1987) zes delige mini serie
Schrijvers: Bill Mumy & Miguel Ferrer
Tekenaar: Kelly Jones

Toen in 1986 de komeet van Haley voorbij kwam dacht men waarschijnlijk bij Marvel: hier kunnen we een leuk verhaaltje van maken. Want de komeet van Haley was nog niet uit zicht of het eerste deel van Comet Man lag in de winkels.

Astronaut Dr. Stephen Beckley bevindt zich in een ruimteschip rond de aarde om de komeet van Haley van dichtbij te bekijken. Op het moment dat de komeet dichtbij is veranderd deze plotseling van koers en het schip waarop onze doctor zich bevindt explodeert. Terwijl iedereen op aarde aanneemt dat de doctor dood is, is hij in werkelijkheid in de komeet van Haley. De komeet van Haley is hier echter geen komeet maar een ruimteschip van een buitenaards ras dat elke 77 jaar even langs de aarde vliegt om te kijken of alles nog goed is. In het ruimtevaartuig wordt Stephan zo veranderd dat hij nu krachten beschikt. Wat hij allemaal kan is tot op heden nog niet eens helemaal duidelijk maar een paar van zijn krachten zijn: vliegen, teleportatie, (natuurlijk) heel sterk zijn en in meer of mindere mate telepathie (en vergeet natuurlijk de komeet achtige vuurballen uit zijn handen niet).

De schurk is in eerste instantie zijn collega en zijn vriend. De laatstgenoemde was vroeger met de vrouw van onze held getrouwd en wil haar weer terug hebben. Dus als Comet Man weer terug komt op aarde zorgt zijn ‘beste vriend’ ervoor dat zijn vrouw niet weet dat hij nog leeft, en zorgt er ook voor dat hij niet kan ontsnappen. Als hij echter wordt overgebracht naar een andere locatie wordt de auto waarin hij wordt vervoerd vernield door onze eigenste beste Hulk (wel de Hulk uit 1986. Hij kan al wel praten, maar echt veel is het nog niet). Nadat hij (zoals wel was te verwachten) met de Hulk heeft gevochten neemt Reed Richards hem mee naar het Fantastic Four gebouw. Tijdens het testen van zijn krachten breekt hij, nadat hij samen met de She-Hulk heeft gedoucht, nog even het halve Fantastic Four gebouw af en gaat dan op zoek naar zijn vrouw en zijn zoon.

Om niet alle leuke twists in de serie bloot te geven vertel ik nu niets verder over het verhaal. Het laatste wat ik nog even kwijt wil is dat niets in deze serie zo afloopt als dat ik in eerste instantie had verwacht. Wat ik ook had verwacht en wat helaas ook nooit is uitgekomen is een vervolg op deze serie. Wel is hij (Comet Man) nog een paar keer in de Fantastic Four voorgekomen. Maar naar alle waarschijnlijkheid heeft hij toen ook niet genoeg mensen enthousiast genoeg gemaakt voor nog een (mini) serie en dus is deze serie net als Strikeforce Morituri gedoemd om tot het einde der dagen in het comic book limbo door te brengen.