Contest of Champions (1982) drie delige mini serie
Schrijvers: Mark Gruenwald, Bill Mantlo en Steven Grant
Tekenaar: John Romita jr.

The Contest of Champions is de eerste limited serie die bij Marvel is uitgekomen met de naam limited serie erop, dus niet gestopt na vijf delen vanwege de slechte verkoop (Black Goliath). De officiële naam is trouwens Marvel Super-Heroes Contest of Champions.

Het verhaal begint als alle (en dan bedoel ik alle) superhelden die er zijn (en zelfs nog een boel die speciaal voor deze serie zijn verzonnen, en waar we nu nog steeds niets van gehoord hebben) door The Grandmaster en een mysterieuze persoon van hun dagelijkse bezigheden worden verlost. Ze komen allemaal terecht in een rond de dampkring zwevende arena. Daar krijgen ze te horen dat ze tegen elkaar (hoe kan het ook anders in het Marvel universum) moeten vechten.

De helden krijgen te horen dat als ze niet willen vechten de hele bevolking van de aarde bevroren zal blijven (ja ja op dat moment zijn ze dat al). De geheimzinnige vrouw (niet zo geheimzinnig voor iemand die veel van Thanos af weet) heeft een bol die ze in vier gelijke delen verdeelt. Deze delen van de bol zijn de prijzen waar de helden achteraan moeten. Ze worden verdeeld in twee teams. Het team dat de meeste delen an de bol heeft is winnaar. Als The Grandmaster wint zal zijn broer door de geheimzinnige weer tot leven gebracht worden. Als hij verliest zal hij het lot van zijn broer The Collector ondergaan (toen nog vrij dood).

De Grandmaster geeft onze helden voor hun hulp zijn woord dat als ze winnen hij hun nooit meer voor een of ander vies spelletje zal gebruiken. De mysterieuze vrouw heft als prijs de verlenging van de levensduur van onze zon met één miljoen jaar. Vervolgens krijgen wij dus vier keiharde vecht scènes te zien tussen onze jongens en onze jongens. De stand wordt uiteindelijk drie-een in het voordeel van de Grandmaster. De mysterieuze vrouw blijkt de dood te zijn en geeft haar tegenstander inderdaad de mogelijkheid om zijn broer weer tot leven te wekken, maar in dit geval ten kosten van zijn eigen leven. Of The Grandmaster hierop ingaat weet een echte Marvel lezer wel, en zo niet lees de eerste Marvel limited serie. De helden worden na afloop vriendelijk bedankt en worden weer naar huis gestuurd.