Daredevil #344-352
Schrijver: J. M. DeMatteis
Tekenaar: Ron Wagner

Volgens mij is deze serie, na het verlaten van het D. G. Chichester en Scott McDaniel team, door het grote publiek nooit meer ingekeken. Persoonlijk ben ik blij dat het voorgaande team niet meer op de serie zit, want nu weet ik eindelijk hoe het nieuwe pak van Daredevil er uit ziet. Het team dat nu Daredevil maakt (J. M. DeMatteis als schrijver, Ron Wagner als tekenaar en Bill Reinhold als inkter) hebben hier verandering in gebracht. De tekeningen zijn hartstikke duidelijk en ik vind het verhaal zeer zeker de moeite waard.

De Daredevil demon van het Fall From Grace verhaal is weer teruggekeerd uit zijn graf en deze keer heeft hij zich in het originele Daredevil kostuum gehuld. Terwijl hij dit kostuum draagt tuigt hij her en der wat diefjes af die hij de boodschap geeft dat hij de enige echte Daredevil is. Ook gaat hij nog even langs bij Karen Page. De echte Daredevil heeft het daarentegen moeilijk met een of andere mafkees die vrouwen vanuit een flat naar beneden gooit. Tijdens deze storyline komen we ook nog even in aanraking met de Punisher. Iedereen die Over The Edge heeft gelezen weet dat de Punisher een beetje uit zijn doen is en probeert om onze goede vriend Nick Fury om zeep te helpen. Hier bemoeit Daredevil zich natuurlijk mee en redt terloops nog even de zoon van onze Nick. Hoe het verhaal zich over de komende maanden nog zal ontwikkelen vind ik zeer interessant om te volgen.

Nog een ander leuk puntje vind ik het feit dat de demonische Daredevil natuurlijk de geheime identiteit van Matt Murdock kent en even een bezoekje brengt bij alle mensen waar Matt een goede band mee had. Zo verschijnt hij in het kantoor van F. Nelson en hij weet precies hoe hij op de gevoelens van Foggy moet inspelen zodat deze denkt dat hij met de echte Daredevil te maken heeft. Daredevil wordt wakker na een nachtmerrie en zijn kostuum is helemaal vernield, waardoor hij genoodzaakt is om weer in zijn rode kostuum (zonder pantser) door Hells Kitchen te moeten toeren. Bij het kapotte kostuum ligt echter een briefje met de volgende tekst: ‘het verleden zal niet begraven blijven’(vrij vertaald door uw reviewer). Nu heeft Daredevil een idee wie er achter hem aanzit en als hij bij het graf van de demon aankomt is de grafkist leeg.

Hoe het verhaal verder zal gaan weet ik uiteraard nog niet, want het is nog in volle gang. Ik ben echter zeer benieuwd wel kostuum Daredevil aan het einde van dit verhaal overhoudt. Ik hoop echter dat hij voor het gele kostuum kiest. Ook wil ik hier nogmaals aan toevoegen dat ik zeer tevreden ben met de huidige Daredevil tekeningen. Toch heeft deze serie een minpuntje, namelijk het feit dat Marvel besloten heeft om all Edge titels naar het $1.95 formaat te promoveren (behalve dan Over the Edge and Under a Buck). Maar de tekeningen komen wel een stuk beter tot hun recht op dit mooiere papier. Dus als je toevallig nog $1.95 over hebt en je weet niet wat je moet kiezen, dan zou ik zeker Daredevil eens proberen.