Darkstars
Schrijver: Michael Jan Friedman
Tekenaar: Travis Charest

Deze maand is de comic die wat extra aandacht nodig heeft de Darkstars van DC. Deze serie gaat over een interstellaire politie macht zoals The Green Lantern Corps en Legion. De serie heeft tot nu toe veel tekenaars versleten maar aangezien al deze tekenaars zeer goed zijn/waren vormt dit geen enkel beletsel om van de serie te genieten.

Hoofdpersoon is Ferrin Colos, een Darkstar die naar de aarde wordt gestuurd om een smokkelaars organisatie op te rollen. Colos staat op niet al te beste voet met zijn baas en na deze operatie wordt hij als straf als agent in deze sector achter gelaten. Hij rekruteert enkele mensen om als deputies te fungeren en zet een hoofdkwartier op. De schrijver Michael Jan Friedman weet perfect met de combinatie van sf en superhelden om te gaan en de verhalen zijn dan ook zeer hoogstaand. Alhoewel de serie echt uitstekend van kwaliteit is verkoopt hij niet al te best. Waarschijnlijk is dit de reden dat de nieuwste Darkstar Donna Troy (Wondergirl van de Teen Titans) is geworden om zodoende enkele nieuwe lezers aan te trekken. Op dit moment van het verhaal blijkt de baas van Colos goed fout te zitten en hij heeft onze held dan ook verbannen en uit zijn functie gezet. Terwijl Colos er alles aan doet om zijn onschuld te bewijzen is Donna Troy het nieuwe hoofd van de Darkstars op onze planeet geworden.

Ik kan iedereen die van goed vertelde en goed getekende comics met een sf inslag houdt aanraden om eens een deeltje van deze serie te proberen. Als maar genoeg mensen erachter komen hoe goed deze serie is, is de kans dat deze serie, net als zoveel andere goede DC comics gestopt wordt een stuk kleiner.