The Destroyer
Schrijver:
Tekenaar:

Mijn keuze om deze keer de Destroyer te bespreken was de schuld van Marvel om met allerlei series te stoppen. Ik was namelijk bezig met het opruimen van de gestopte series, toen mijn oog viel op, je raad het al, de Destroyer. De Destroyer is eigenlijk als comic het minst succesvol geweest. Deze serie bestaat uit twaalf black & white magazines en een kleuren mini serie. Persoonlijk denk ik dat iedereen die dit leest wel eens van de film 'Remo, unarmed and dangerous' heeft gehoord. Deze film is gemaakt aan de hand van een zeer populaire pocket serie van de Destroyer. Deze film vond ik destijds al prachtig, en toen ik dus hoorde dat Marvel een serie over de Destroyer ging doen was ik dus zeer duidelijk in mijn nopjes.

Het verhaal gaat over Remo, die wordt doodgeschoten, dat is dus wat iedereen moet geloven. Terwijl hij dood is, wordt hij getraind om een geheim agent te worden. Zijn training gaat (volgens zijn meester Chun) ongeveer vijftien jaar duren. Veertien jaar als hij de hoekjes er vanaf knabbelt. Aan dit voorbeeld kun je misschien al zien wat voor soort strip de Destroyer is: nl. actie/humor. Denk nou niet van ik hou niet van humor, want ik ben namelijk de eerste die de nieuwste uitgave van What The!!! verbrandt. Maar deze serie is gewoon echt heel erg leuk. De actie en de humor weten van deze serie een hartstikke leuke strip te maken waar je gewoon mee onderuit zakt. En je stopt pas met lezen als het boekje uit is, of de nieuwste aflevering van Married With Children begint.