Hawkworld  (1989)
drie delige prestige serie uitgegeven door DC
Schrijver: Timothy Truman
Tekenaar: Timothy Truman

Hawkworld is een science fiction verhaal dat zich afspeelt op de geboorteplaneet van Hawkman, nl. Thanagar. Toen dit uitkwam waren veel DC fans tegen dit verhaal omdat er niets meer klopte van de continuïteit van Hawkman. Wat zij echter over het hoofd zagen was een ijzersterk verhaal met werkelijk schitterende tekeningen. Truman is nooit echt doorgebroken bij het grote publiek maar alles dat hij maakt is van zeer grote klasse (o.a. Scout en The Spider, beiden bij Eclipse).

Het verhaal speelt op een wereld die zeer sterk verdeeld is. Aan de ene kant zijn er de Thanargianen die hoog boven de wereld wonen in hun torens, bediend door hun slaven. Deze slaven komen uit de beneden wereld die bevolkt wordt door wezens wiens wereld veroverd is door de Thanargianen. Deze benden wereld is en grote criminele poel van armoede die constant op het punt van exploderen staat. De politie elite, de Hawkmen, zijn de enigen die hier af en toe in neerdalen. Zij komen echter niet om de massa te helpen maar om ze nog verder te onderdrukken. In deze wereld leeft Katar Hol, de zoon van een van de leiders van de Hawkworld. Zoals alle jonge aristocraten neemt hij dienst bij de Hawkmen. Hierdoor wordt hij geconfronteerd met de schaduwzijde van het bestaan op zijn planeet. Als hij ziet welk een ellende er heerst in de bendenwereld komt hij tegen het systeem in opstand. De rest van het verhaal moet je zelf maar lezen als dit je voldoende geïnteresseerd heeft.